Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ Γ.ΒΟΛΙΚΑ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «CHINA GREECE TIMES»

From the Blog

Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ Γ.ΒΟΛΙΚΑ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «CHINA GREECE TIMES»

Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε την συνέντευξη του μουσικοσυνθέτη Γιώργος Βολίκα, στην Ελληνο-Κινεζική εφημερίδα «China Greece Times».

 

 

ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΟΛΙΚΑΣ: Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΕΜΕΝΑ, ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΨΥΧΗΣ !

 

Ο Γιώργος Βολίκας γεννήθηκε στην Αθήνα στις 25 Σεπτεμβρίου του 1991 και είναι Έλληνας μουσικοσυνθέτης.

Ο πρώτος του προσωπικός δίσκος «Γένεσις» έχει κυκλοφορήσει σε Ελλάδα, Κωνσταντινούπολη, Γερμανία  και Αρμενία , περιλαμβάνοντας δέκα δικές του συνθέσεις.

Οι συνθέσεις του, έχουν μεταδοθεί από τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταθμούς της Αμερικής, Αυστραλίας, Καναδά και Ευρώπης, ενώ επιπρόσθετα οι εφημερίδες «Εθνικός Κήρυξ» στην Νέα Υόρκη, «The Montreal Greek Times» στο Μόντρεαλ και «Ο Κόσμος» στο Σίδνεϊ,  έχουν αναφερθεί  στο καλλιτεχνικό έργο του συνθέτη.

Έχει παρουσιάσει ζωντανά τις συνθέσεις του στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, στο Φεστιβάλ «Η Ξάνθη του Μάνου Χατζιδάκι», στο Aegean Arts International Festival Κρήτης, στο Poros Arts Festival, ενώ επιπλέον έχει συνθέσει μουσική για θεατρικές παραστάσεις και για την Επίσημη Διαφημιστική Καμπάνια του Συλλόγου «Ο Καλός Σαμαρείτης-Κακοποιημένης Γυναίκας και Παιδιού».

Η σύνθεσή του «Γένεσις», έχει πλαισιώσει μέρος της τηλεοπτικής εκπομπής «Με Αρετή και Τόλμη» στην Ελληνική Ραδιοφωνία-Τηλεόρασης 1, σε σκηνοθεσία Τάσου Μπιρσίμ.

«Πιστεύω» του είναι πως «δεν επιλέγει ο δημιουργός την στιγμή της έμπνευσης, αλλά η έμπνευση είναι αυτή που επιλέγει το πότε και αν θα έρθει στο δημιουργό».

 

                                                                             Φωτογραφία:Kris Tsiakiris

 

Πώς θα χαρακτηρίζατε το συγκεκριμένο είδος μουσικής με το οποίο ασχολείστε;

Το είδος μουσικής με το οποίο ασχολούμαι είναι αυτό της «οργανικής μουσικής» (instrumental music).

Στην ουσία πρόκειται για συνθέσεις, οι οποίες αποτελούνται μόνο από μουσική και δεν συνοδεύονται από στίχο.

Πρωταγωνιστικό ρόλο στις συνθέσεις μου έχει η μελωδία και το πιάνο. Προσπαθώ μέσα από την μουσική μου να δημιουργώ εικόνες και συναισθήματα στο ακροατήριο.

Η δημιουργία μουσικής για εμένα, είναι ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΨΥΧΗΣ !

 

Πιστεύετε ότι η οργανική μουσική είναι συνηθισμένη στην Ελλάδα; Πώς αποφασίσατε να ασχοληθείτε με αυτό το είδος;

Θεωρώ πως ο κόσμος δέχεται οτιδήποτε έχει λόγο ύπαρξης ! Λόγο ύπαρξης μπορεί να έχει μία οργανική σύνθεση, ένα τραγούδι , ένα ποίημα, μία θεατρική παράσταση και πολλά άλλα φυσικά. Αυτό που μπορώ να πω με βεβαιότητα είναι ότι δημιουργώ μουσική, όχι επειδή πρέπει, αλλά επειδή είναι ένας τρόπος να εξωτερικεύω αυτά που νιώθω.

Αποφάσισα να ασχοληθώ με το συγκεκριμένο είδος, γιατί πολύ απλά αυτό με εκφράζει περισσότερο! Έγινε όμως μετά από ώριμη σκέψη.

Ποιό θα λέγατε πως ήταν το πρώτο βήμα σας στην γνωριμία της μουσικής σας με το κοινό;

Χωρίς δεύτερη σκέψη ήταν η κυκλοφορία της πρώτης μου δισκογραφικής δουλειάς, με τίτλο «Γένεσις». Ο συγκεκριμένος δίσκος περιλαμβάνει δέκα συνθέσεις μου και έχει κυκλοφορήσει, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό.

Εκτός όμως από την κυκλοφορία ενός δίσκου, θεωρώ πολύ σημαντικό βήμα, την άμεση επαφή του συνθέτη με το κοινό. Η σχέση αυτή χτίζεται σταδιακά, μέσα από τις εκάστοτε συναυλίες. Στην ουσία εκεί μπορείς να καταλάβεις, αν οι συνθέσεις σου αγγίζουν τον κόσμο, ή όχι.

Δόξα τω Θεώ, μου έχουν δοθεί αρκετές ευκαιρίες να παρουσιάσω ζωντανά στο πιάνο την μουσική μου.

 

Σε πρόσφατη συναυλία σας, παρουσιάσατε ζωντανά στο πιάνο νέες σας συνθέσεις, μεταξύ των οποίων και η «Απαγορευμένη Πόλη». Πώς αποφασίσατε/σκεφτήκατε να προσεγγίσετε με τη μουσική σας την Κινεζική πλευρά;

Θα μου επιτρέψετε να αναφέρω πως σε καμία περίπτωση δεν προσπάθησα να δημιουργήσω μία απομίμηση της Κινεζικής μουσικής.

Λαμβάνοντας υπ’ όψιν μου ότι η Κίνα (όπως και η Ελλάδα), έχει έναν από τους αρχαιότερους πολιτισμούς,  αποτέλεσε κίνητρο για εμένα να προσεγγίσω μουσικά την εν λόγω χώρα.

Βεβαίως πρέπει να επισημανθεί, ότι ουδέποτε έχω επισκεφθεί τη χώρα αυτή … Έτσι έκλεισα τα μάτια μου και συνέθεσα μία μελωδία προς τιμήν της !

Η νέα μου σύνθεση «Απαγορευμένη Πόλη», της οποίας ο τίτλος παραπέμπει στα Αυτοκρατορικά  Ανάκτορα του Πεκίνου, θεωρώ πως πρόκειται για μία δυναμική μελωδία και δημιουργήθηκε με απόλυτο σεβασμό στη μεγάλη ιστορία της Κίνας.

 

Τί μήνυμα θα θέλατε να στείλετε μέσα από αυτή τη σύνθεση στον λαό της Κίνας;

Πεποίθηση δική μου είναι, ότι η μουσική είναι μία διεθνής γλώσσα, η οποία έχει τη δυνατότητα να ενώνει τους ανθρώπους. Αναντίρρητα, η μουσική δε γνωρίζει σύνορα !

Εύχομαι ο λαός της Κίνας να με γνωρίσει καλύτερα, μέσα από την συγκεκριμένη σύνθεση και θα ήταν μεγάλη μου χαρά να του την παρουσιάσω κάποια στιγμή στο μέλλον, ζωντανά στο πιάνο.

Θα αποτελούσε παράλειψη βέβαια να μην αναφέρω, πως η προαναφερθείσα σύνθεση, θα συμπεριλαμβάνεται στο δεύτερο προσωπικό μου δίσκο.

 

Τι κοινό θεωρείτε πως έχουν οι δύο λαοί  (Ελλάδας-Κίνας);

Αναμφίβολα, πιστεύω πως τα κοινά χαρακτηριστικά μεταξύ Ελλάδας και Κίνας, είναι η πλούσια ΓΛΩΣΣΑ  και ο τεράστιος ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ, που διαθέτουν η κάθε μία αντίστοιχα.

 

Υπάρχει κάποιο όνειρο που θα θέλατε να πραγματοποιήσετε μέσα από την μουσική στο μέλλον;

Θα επιθυμούσα να υπηρετήσω την μουσική με σεβασμό και όχι να χρησιμοποιήσω την συγκεκριμένη μορφή τέχνης, προκειμένου να ικανοποιήσω τις φιλοδοξίες μου.

Εύχομαι να έχω διάρκεια στο χώρο της μουσικής, πραγματοποιώντας μικρά και σταθερά βήματα. Θα αποτελούσε ευχής έργον, να προσθέσω και εγώ ένα μικρό λιθαράκι στον αξιοσημείωτο πλούτο μουσικής, που μας έχουν αφήσει οι Μεγάλοι Έλληνες Συνθέτες μας.

 

Από ποιούς συνθέτες έχετε επηρεαστεί;

Από αρκετούς, όπως τους: Μάνο Χατζιδάκι, Βαγγέλη Παπαθανασίου, Μίμη Πλέσσα, Γιάννη Σπανό, Γιώργο Χατζηνάσιο, Yanni, Yiruma, Ludovico Einaudi και άλλους. Ο καθένας τους έχει γράψει μοναδικές μελωδίες και κατά την άποψή μου οφείλει κάποιος να μελετήσει το έργο τους.

Το σημαντικό για έναν δημιουργό είναι να έχει τη δική του χαρακτηριστική ταυτότητα!

Μακάρι και εγώ στο μέλλον, με υπομονή και δουλειά, να αποκτήσω τη δική μου…

Το ίδιο βέβαια ισχύει και για έναν οργανοπαίκτη, θα πρέπει να έχει και αυτός τη δική του μουσική ταυτότητα, εκτός από το να είναι πολύ καλός δεξιοτέχνης …

Χαρακτηριστικό παράδειγμα κατά την ταπεινή μου άποψη, αποτελεί ο διεθνούς φήμης Κινέζος πιανίστας LangLang (郎朗), o οποίος τυγχάνει να είναι ένας από τους αγαπημένους μου στο είδος της μουσικής που υπηρετεί !

 

Ετοιμάζετε κάτι αυτήν την περίοδο;  Ποιό είναι το επόμενό σας βήμα;

Αυτήν την περίοδο ηχογραφώ τον δεύτερο προσωπικό μου δίσκο και είναι σημαντικό για εμένα το ότι βρίσκομαι σε μία πολύ δημιουργική περίοδο της ζωής μου.

Στο σημείο αυτό θα ήθελα να αναφέρω πως, όποιος ενδιαφέρεται να μαθαίνει νέα μου, μπορεί να ενημερώνεται  από την επίσημη ιστοσελίδα μου: giorgosvolikas.gr

 

Τί να αναμένουμε από τον μελλοντικό σας δίσκο; Υπάρχει κάτι διαφορετικό που να τον ξεχωρίζει από την πρώτη σας δισκογραφική δουλειά;

Θα προτιμούσα να αφήσω τους ακροατές να κρίνουν, κατά πόσο οι νέες μου συνθέσεις ενδιαφέρουν και αξίζουν την προσοχή τους. Αυτό που μπορώ να πω με σιγουριά είναι ότι προσπαθώ να εξελίσσομαι καθημερινά σαν άνθρωπος  και σαν συνθέτης.

Στο σημείο αυτό, θα ήθελα να ευχαριστήσω τόσο τους γονείς μου οι οποίοι είναι καθοριστικά δίπλα μου, όσο και τους Γιάννη Άννινο και Σταύρο Καρτάκη, (καθηγητές μου στην σύνθεση και την ενορχήστρωση αντίστοιχα), για την σημαντική συμβολή τους στην μουσική μου εξέλιξη και πορεία.

Τέλος, θα ήθελα να ευχαριστήσω και την εφημερίδα «China Greece Times», για την αληθινή στήριξη!

Εύχομαι Καλές Γιορτές !

 

 

Η συνέντευξη του Γ.Βολίκα στα Κινεζικά:

 

雅典对话录:音乐创作,就是一次次灵魂的沉淀。
本期《中希时报》对话的嘉宾是一名希腊艺术家乔治·沃力卡斯(Giorgos Volikas)先生,他从自己独特的艺术视角出发,以中国文化象征符号之一——紫禁城为灵感,进行了音乐创作。
音乐,一种穿越语言跨国界的艺术交流方式,可以用最直接、最感性的方式将其欲表达之意传递给聆听者。恰值新年之际,《中希时报》/希中网特作此次采访,借这位艺术家先生的音乐作品,表达我们对广大读者的祝福。
乔治·沃力卡斯(Giorgos Volikas),1991年9月25日出生于雅典,是一名优秀的希腊作曲家。此前他的第一张个人专辑《创世纪》收录了十首自创曲目,并广泛发行于希腊、土耳其、德国和亚美尼亚。
他的作品在澳大利亚、加拿大、美国以及欧洲的电视台、报纸、广播电台被广泛报道。他也曾在雅典音乐厅、“Manos Hadjidakis艺术节”、克里特岛的“爱琴海国际艺术节”、“波罗斯艺术节”进行演出,也曾为“妇幼慈善演出”作曲。
乔治认为,灵感有自己的魂所在,往往是由灵感本身决定是否以及何时找上创作者,而非由创作者的自主选择。
《中希时报》:如何形容自己当下所创作的独特音乐形式?
乔治·沃力卡斯:我所从事的音乐创作类型为“器乐”。事实上,这是一种仅由乐曲而非歌词组成的音乐形式。我的作品大多是由旋配合钢琴伴奏构成。一直以来,我期待自己的音乐能使听众产生画面感和并与其产生深刻共鸣。于我而言,音乐创作就是一次次源自灵魂深处的自我沉淀。
《中希时报》:你认为“器乐”在希腊普遍吗?为什么决定创作这种类型的音乐呢?
乔治·沃力卡斯:我认为世间万物皆有其存在的原因。万物皆可以不同的形态存在,它可以是一首歌、一首诗、抑或是一场喜剧。我可以肯定地说,我创作音乐,不是因为我必须这样做,而是因为这是一种将我的感受形象化的方式。我之所以决定创作“器乐”这种类型,不过是因为它更能表达我的所思所感。当然,这个选择必然是经过深思熟虑的。
《中希时报》:你认为自己的音乐成功地被大众所接受和喜爱的原因是什么?
乔治·沃力卡斯:毫无疑问,是我第一张专辑《创世纪》的发行,它使得我有机会可以直接与观众接触,这是极其关键的因素。作曲家与观众的关系是通过一次次音乐表演逐渐建立而成的。基本上,艺术家们能在演奏现场就能判断检验出自己的作品是否能触动这个世界。感谢上苍,我有很多机会为听众现场钢琴演奏自己的音乐。
《中希时报》:据我们了解,你在最近的一些音乐会上用钢琴现场演奏了自己的一些新作品,其中包括一曲《紫禁城》。请问你是如何决定用你的音乐接近了解中国的?
乔治·沃力卡斯:某一天,我突然意识到中国和希腊一样,都是世界上拥有着最古老文明的国家之一,这便激发了我通过音乐接近了解这个神秘东方国度的想法。当然,我不得不坦白,自己还未有机会访问中国……所以我把中国装进了自己的想象空间,为它谱写出一首颂歌。我的新作《紫禁城》的题目取自北京故宫,它是一首充满活力的曲调,就像我脑海里的中国。也想由此表达自己对伟大悠长的中国历史致以深深的敬重、景仰之情。
《中希时报》:你以极具符号象征意义的中国名词为这首曲命名。其中是否也隐藏着你想向中国人民传递的信息?
乔治·沃力卡斯:音乐是没有国界的!音乐是一种跨国度的语言。在某种意义上,它具有团结世界人民的潜力。我希望中国人民能通过这首曲子更好地了解我,一个希腊人对中国文明的美好想象。如果有可能,我会很高兴在将来的某个时候能通过钢琴为大家演奏这首曲子。当然,必须要提及的是,我的第二张个人专辑里会收录这首作品。
《中希时报》:你认为中国和希腊是否有相似之处?
乔治·沃力卡斯:毫无疑问,希腊和中国都拥有丰富深厚的语言和博大精深的文化。
《中希时报》:你受到哪些作曲家的影响?
乔治·沃力卡斯:有许多,诸如雅尼、Manos Hatzidakis、Vangelis Papathanassiou、Mimis Plessas、Yiannis Spanos、Giorgos Chatzinasios、Yiruma、Ludovico Einaudi等人。他们每一个人都创作了独一无二的旋律。在我看来,必须要有人去研究他们的作品。对于一个创作者来说,最重要的是要保持属于自己的独特定位!我希望自己通过耐心和努力,未来能找到更好的定位……对于一个演奏者来说也是如此,他必须是一个出色的演奏专家,同时还须有自己的音乐定位。
值得一提的是,闻名世界的中国钢琴演奏家郎朗所热衷的音乐类型,恰好也是我的最爱!
《中希时报》:你有没有希望通过音乐来实现的未来梦想?
乔治·沃力卡斯:我愿以充分尊重的态度对待音乐,而不是将其视作满足个人欲望的特有艺术形式。在未来一定时间里,我希望能在音乐领域中脚踏实地地前行。当然,如果我能在希腊音乐家先辈所构建的宏伟音乐殿堂上添砖加瓦,亦是一件幸事。
《中希时报》:你最近在准备什么吗?你的下一步是什么?
乔治·沃力卡斯:我现在正在录制我的第二张个人专辑,这对我来说非常重要,因为我正处于人生中最具创造力的阶段。如果有对我的专辑感兴趣、想要了解我的人,可以登录我的官方网站giorgosvolikas.gr了解最新资讯。
《中希时报》:对你新专辑有什么期待?它与你的第一张唱片有什么不同之处吗?
乔治·沃力卡斯:我更愿意让听众来评判我的新作是否有趣且值得关注。但是我可以肯定地说,作为一个人类,一个作曲家,我每天都在努力进步提高自己。我今天所取得的成绩离不开父母的大力支持,同时我也想感谢我的老师Yannis Annino和Stavros Kartakis对我的音乐发展和课程做出的重要帮助。
最后,我还要感谢《中希时报》给予的真诚支持!祝福所有的读者节日快乐!
一次采访的机会,让我们有机会走进新一代年轻希腊艺术家的世界。这首希腊视角下的中国文化颂歌,是近年来中希文化频繁密集交流的缩影,更昭示了中希传统友谊多方面、高水平发展进入弥新阶段。(吴珊珊  吴佳丽)
Πηγές: China Greece Times  /  WeChat

3,238 comments

Have your say