Ο ΔΙΣΚΟΣ «ΓΕΝΕΣΙΣ» ΤΟΥ ΣΥΝΘΕΤΗ Γ.ΒΟΛΙΚΑ, ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΣΤΗΝ ΤΣΕΧΙΑ

From the Blog

Ο ΔΙΣΚΟΣ «ΓΕΝΕΣΙΣ» ΤΟΥ ΣΥΝΘΕΤΗ Γ.ΒΟΛΙΚΑ, ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΣΤΗΝ ΤΣΕΧΙΑ

Ο πρώτος προσωπικός δίσκος «Γένεσις» του μουσικοσυνθέτη Γιώργου Βολίκα, μετά από την κυκλοφορία του σε Ελλάδα, Κωνσταντινούπολη, Γερμανία και Αρμενία, κυκλοφορεί στην Τσεχία με το περιοδικό της Ελληνικής Κοινότητας Πράγας «Καλημέρα».

Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε την συνέντευξη του Γ.Βολίκα στην Πρόεδρο της Ελληνικής Κοινότητας της Πράγας κα Τασούλα Ζησάκη-Healey. 


Λίγα λόγια για τον Γ.Βολίκα:

Ο Γιώργος Βολίκας γεννήθηκε στις 25 Σεπτεμβρίου του 1991 και είναι Έλληνας μουσικοσυνθέτης.

Ο πρώτος του προσωπικός δίσκος «Γένεσις» έχει κυκλοφορήσει σε Ελλάδα, Κωνσταντινούπολη, Γερμανία και Αρμενία, περιλαμβάνοντας δέκα δικές του οργανικές συνθέσεις.

Πρωταγωνιστικό  ρόλο στην μουσική του, έχει η μελωδία και το πιάνο !

Οι συνθέσεις του, έχουν μεταδοθεί από τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταθμούς της Αμερικής, Αυστραλίας, Καναδά και Ευρώπης, ενώ επιπρόσθετα οι εφημερίδες «Εθνικός Κήρυξ» στην Νέα Υόρκη, «The Montreal Greek Times» στο Μόντρεαλ ,«Ο Κόσμος» στο Σύδνεϋ και η «China Greece Times» (Ελληνο-Κινεζική εφημερίδα),  έχουν αναφερθεί  στο καλλιτεχνικό έργο του συνθέτη.

Έχει παρουσιάσει ζωντανά τις συνθέσεις του στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, στο Φεστιβάλ «Η Ξάνθη του Μάνου Χατζιδάκι», στο Aegean Arts International Festival Κρήτης, στο Poros Arts Festival, ενώ επιπλέον έχει συνθέσει μουσική για θεατρικές παραστάσεις και για την Επίσημη Διαφημιστική Καμπάνια του Συλλόγου «Ο Καλός Σαμαρείτης-Κακοποιημένης Γυναίκας και Παιδιού».

Η σύνθεσή του «Γένεσις», έχει πλαισιώσει μέρος της τηλεοπτικής εκπομπής «Με Αρετή και Τόλμη» στην Ελληνική Ραδιοφωνία-Τηλεόρασης 1, σε σκηνοθεσία Τάσου Μπιρσίμ.

«Πιστεύω» του είναι πως «δεν επιλέγει ο δημιουργός την στιγμή της έμπνευσης, αλλά η έμπνευση είναι αυτή που επιλέγει το πότε και αν θα έρθει στο δημιουργό».

Επίσημη Ιστοσελίδα:giorgosvolikas.gr

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: ΤΑΣΟΥΛΑ ΖΗΣΑΚΗ-HEALEY 


Ποιοί παράγοντες διαμορφώνουν και επηρεάζουν τις συνθέσεις σας; Όταν δημιουργείτε μουσική, έχετε κάποιο συγκεκριμένο κοινό στο μυαλό σας;

Δεν σας κρύβω πως είμαι ένας μουσικοσυνθέτης, ο οποίος δεν προτιμά να δημιουργεί μουσική «κατά παραγγελία». Βέβαια, σε αρκετές περιπτώσεις δεν είναι πάντοτε εφικτό, όπως για παράδειγμα όταν καλείσαι να συνθέσεις μουσική για μία θεατρική παράσταση. Συνθέσεις μου που αρέσουν τόσο σε εμένα, όσο και στον κόσμο, έχουν δημιουργηθεί τις περισσότερες φορές σε εξαιρετικά σύντομο χρονικό διάστημα και αβίαστα. Υπήρχε η έμπνευση, με τη βοήθεια του Θεού πρωτίστως.

Κατά την ταπεινή μου άποψη, θεωρώ πως είναι λανθασμένη η σκέψη να δημιουργείς μουσική έχοντας συγκεκριμένο κοινό στο μυαλό σου. Δεν μπορείς να γνωρίζεις εκ των προτέρων ποιον θα αγγίξει η μουσική σου !


Ποιοί είναι οι αγαπημένοι σας μουσικοσυνθέτες (Έλληνες και ξένοι);

Είναι πάρα πολλοί ! Ενδεικτικά θα μου επιτρέψετε να αναφέρω τους Μάνο Χατζιδάκι, Βαγγέλη Παπαθανασίου, Γιάννη Σπανό, Σταμάτη Σπανουδάκη, Μίμη Πλέσσα, Ευανθία Ρεμπούτσικα, Yanni, Yiruma, Αstor Piazolla.

Είναι λογικό ένας νέος δημιουργός να επηρεάζεται από καταξιωμένους μουσικοσυνθέτες. Είναι σημαντικό όμως με την πάροδο του χρόνου, να αποκτήσει τη δική του χαρακτηριστική μουσική ταυτότητα!

Θα ήταν ευχής έργον να αντέξει η μουσική μου στο χρόνο !


Ο πρώτος σας δίσκος, φέρει τον τίτλο «Γένεσις». Θα θέλατε να μας κάνετε μία σύντομη περιγραφή της δισκογραφικής σας δουλειάς;

Θα μου επιτρέψετε να ξεκινήσω την περιγραφή του δίσκου με τις συνθέσεις μου «Nektar» και «Waltz for Piano». Πρόκειται για τις δύο πιο αγαπημένες μου δημιουργίες και αναφέρονται στο γνωστό χορό Waltz (Βαλς, ρυθμός ¾).

Στην συγκεκριμένη δισκογραφική δουλειά, θα συναντήσει ο ακροατής τις συνθέσεις «Dystopia», «Αναχώρηση», «Ταξίδι δίχως προορισμό» και «Le lacrime del momento» (Τα δάκρια της στιγμής). Και οι τέσσερις αυτές συνθέσεις έχουν ως κοινό παρανομαστή τον αποχωρισμό. Στην ουσία όταν συνέθετα τις προαναφερθείσες μελωδίες, είχα στο μυαλό μου τους ανθρώπους που λόγω των δυσμενών οικονομικών συνθηκών, «εγκαταλείπουν» τη χώρα τους, με σκοπό ένα καλύτερο και πιο δημιουργικό μέλλον.

Η σύνθεση «Γένεσις», συμβολίζει την αρχή της δημιουργίας της πρώτης μου δισκογραφικής δουλειάς. Οι έντονες ρυθμικές αλλαγές της εν λόγω μελωδίας, αναφέρονται στη διαδρομή της ολοκλήρωσης αυτού του δίσκου, η οποία άλλες φορές ήταν βατή και άλλες φορές ήταν δύσβατη.

«TempoBolero»: Πρόκειται για μία εύθυμη σύνθεση, η οποία αναφέρεται στο πόσο χαρούμενοι οφείλουμε να είμαστε για τα απλά αγαθά που έχουμε στη ζωή μας.

Ο δίσκος ολοκληρώνεται με τις μελωδίες «Amanda» και «Venezia», που αποτελούν τον προπομπό της επόμενης δισκογραφικής μου δουλειάς.

Είναι αλήθεια ότι το πιάνο απαιτεί υπομονή και επιμονή για να το «κατακτήσεις»;   Τί είναι αυτό που σας έκανε να αγαπήσετε το συγκεκριμένο μουσικό όργανο;

Νομίζω πως σε όλους τους τομείς πρέπει να έχεις υπομονή και θέληση, ώστε να εξελιχθείς ουσιαστικά ! Το ίδιο ισχύει και στην μουσική. Ποτέ δε θα φτάσεις στο σημείο που θα γνωρίζεις τα πάντα, κάθε μέρα θα μαθαίνεις και κάτι νέο.

Για ‘μένα το πιάνο είναι η προέκταση του εαυτού μου, εδώ και χρόνια είμαστε συνοδοιπόροι.  Μέσα από αυτόν τον γλυκό και οικείο ήχο του συγκεκριμένου οργάνου, μου δίνεται η δυνατότητα να δημιουργώ τις δικές μου συνθέσεις.

Στο σημείο αυτό, θα ήθελα να ευχαριστήσω τόσο τους γονείς μου οι οποίοι με στηρίζουν καθοριστικά, όσο και τους Γιάννη Άννινο και Σταύρο Καρτάκη (καθηγητές μου στην σύνθεση και την ενορχήστρωση), για την σημαντική συμβολή τους στην μέχρι σήμερα μουσική μου εξέλιξη και πορεία.

 

Κατά τη γνώμη σας, ποιός θα έπρεπε να είναι ο ρόλος της μουσικής στην παιδεία;

Πιστεύω ότι στην καθημερινότητα του κάθε μαθητή, πρέπει να συμπεριλαμβάνεται η μουσική παιδεία ως κύριο μάθημα και όχι ως δευτερεύον.

Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα, το κάθε παιδί να έχει ουσιαστική επαφή με το χώρο τη μουσικής, καλλιεργώντας τόσο τον νου, όσο και τη ψυχή του. Ίσως κάποια παιδιά με αυτόν τον τρόπο, ανακαλύψουν την μουσική τους κλίση, κάτι το οποίο διαφορετικά μπορεί και να μην προκύψει μελλοντικά.


Ολοκληρώνοντας την συνομιλία μας, θα ήθελα να ενημερώσω τους αναγνώστες μας, ότι ο δίσκος «Γένεσις», κυκλοφορεί στην Τσεχία με το τεύχος Φεβρουαρίου του περιοδικού μας. Ποιά είναι τα συναισθήματά σας και τι μήνυμα θα θέλατε να στείλετε στους αναγνώστες;

Κα Ζησάκη-Healey, θα ήθελα να σας ευχαριστήσω θερμά, για την ευκαιρία που μου δίνετε να κυκλοφορήσει η πρώτη μου δισκογραφική δουλειά στην Τσεχία, με το περιοδικό «Καλημέρα» !

Εύχομαι η ομογένεια και οι αναγνώστες του εν λόγω περιοδικού, να με γνωρίσουν καλύτερα μέσα από την μουσική μου και θα ήταν μεγάλη μου χαρά να μου δοθεί η ευκαιρία στο μέλλον, επισκεπτόμενος την Πράγα, να παρουσιάσω ζωντανά στο πιάνο τις συνθέσεις μου !  

Ευτυχισμένο το Νέο Έτος !

Have your say